In dit onderzoek wordt gekeken naar het verschil in beleving van basisschoolkinderen en ouders betreffende de diversiteit van religies en taal in de wijk Lombardijen. In de theoretische inleiding geven wij aan dat we inzicht willen krijgen in wat het verschil is in beleving op gebied van religie en taal tussen kinderen en ouders. Ook leggen we hier de verschillende begrippen uit die we gebruiken tijdens ons verslag van het onderzoek.
In de methode wordt aangegeven welke wijze we hebben gebruikt om aan onze praktijk informatie te komen. We hebben namelijk ouders en kinderen enquêtes laten invullen om zo aan onze informatie te komen. Deze hebben wij verwerkt in een Excel bestand en in het verslag zelf, doormiddel van grafieken en diagrammen.
In het vooronderzoek kun je alle relevante informatie vinden die over de wijk. Voordat we aan de slag konden moesten we weten met wat voor een wijk we te maken hadden en wat we allemaal tegen kunnen komen in de wijk. Dit kunt u allemaal vinden onder het kopje vooronderzoek.
In de verschillende deelvragen wordt steeds eerst het theoretisch stuk behandeld dat relevant is voor de deelvraag. Daarna gaan we over op het praktijkdeel waarbij we de verschillende gegevens gebruiken vanuit de enquêtes van de kinderen en de ouders.
Tot slot wordt er een conclusie getrokken aan de hand van de verkregen informatie. We kunnen concluderen dat er geen verschil is in beleving van ouders en basisschoolkinderen. Vanuit deze conclusie kunnen we de discussie trekken dat we de volgende keer in een dergelijk onderzoek de enquête vragen beter moeten formulieren en zorgen dat het onderzoek ook echt valide is.