Pagina's

03-11-2010

Reflectie van Loes

Het onderwerp kleur sprak mij meteen al aan omdat ik veel allochtonen kinderen heb in mijn stageklas. Het onderzoek heeft mij dan ook veel informatie gegeven die ik op stage goed kan gebruiken. De wijk Lombardijen ligt dicht bij de wijk Charlois, dit is de wijk waar mijn stageschool staat. De kinderen uit mijn klas komen dan wel niet uit Lombardijen, maar ik denk dat er zeker overeenkomsten zijn tussen deze wijken. Wij hebben ons tijdens het onderzoek verdiept in taal en religie. Naar mijn mening zijn dit belangrijke aspecten in zowel een wijk als op een basisschool. Door dit onderzoek kan ik me nu beter inleven in de kinderen op mijn stageschool.
Het opstarten van het onderzoek verliep een beetje stroef omdat we het lastig vonden om hoofd en deelvragen te formuleren. Maar uiteindelijk zijn we hier toch met zijn allen op tijd uitgekomen. Vervolgens hebben we de verschillende onderdelen binnen het onderzoek verdeeld. Op deze manier heeft iedereen evenveel werk aan het onderzoek verricht. Ik vond het fijn om op deze manier te werken, omdat je dan precies weet wat je te doen staat. Samen met Judith heb ik het vooronderzoek en deelvraag 1 uitgewerkt. Meerdere malen zijn we samen op school gekomen om aan deze delen te werken. Ik vond het leuk om samen te werken met iemand die ik eerder niet zo goed kon. Ik denk dat dit alleen maar leerzaam is, want later zul je ook vaak met verschillende mensen moeten samenwerken. Daarnaast heb ik ook het voorwoord voor dit onderzoek geschreven.
Kortom ik vond het een interessant onderzoek en heb er met veel plezier aan meegewerkt.