Pagina's

10-10-2010

Verwachting van Martine

Persoonlijk ben ik helemaal niet bekend in Rotterdam. Geen ene wijk in Rotterdam ken ik dus voor mij maakte het niet uit in welke wijk ik kwam. Uiteindelijk heb ik voor Lombardijen gekozen en mijn verwachtingen zijn:
- Lombardijen is een achterstandwijk met veel slechte woningen.
- Veel mensen op straat en vooral ’s avonds laat.
- Er wonen veel mensen met verschillende allochtone afkomst.
Ook hebben we tijdens de les gekeken op de kaart waar het lag want dat wist ik ook niet. Hier was op te zien dat er veel groen is en dat de huizen niet op één kluitje zijn gebouwd.

De wijkwandeling
Mijn verwachtingen die ik vooraf had gemaakt, komen niet overheen met de werkelijkheid die ik heb gezien. Samen met Annabelle ben ik ‘s avonds de wijk ingegaan en daar hebben we eigenlijk het tegenovergestelde gezien van onze verwachtingen. Als eerste punt had ik, dat ik dacht dat er veel slechte woningen in de wijk waren, maar wij zagen juist veel eengezinswoningen en goede onderhouden flats. Ook dacht ik dat er veel mensen op straat waren, maar dit was tot onze verbazing helemaal niet het geval. Er waren nauwelijks mensen op straat.
Uiteindelijk viel de wijk dus hartstikke mee met wat wij hebben gezien!