Pagina's

10-10-2010

Verwachting van Annebelle

- er wordt veel op straat geleefd, zowel overdag als in de avond/nacht. Ook kinderen zullen tot laat op straat spelen/hangen.
- er veel mensen wonen er van allochtone afkomst, van elke leeftijdscategorie.
- een aantal moskeen zijn er in de wijk te vinden, maar ook zullen er kerken zijn.
- er zijn veel winkels/supermarkten waarvan de eigenaar niet Nederlands is.
- er staan geen grote huizen, niet veel recreatiemogelijkheden als bioscoop, bowlingbaan

De wijkwandeling
- Mijn verwachtingen kloppen totaal niet met de werkelijkheid. Ik heb de wijk in de avond bezocht. Er waren nauwelijks mensen op straat, de mensen die op straat waren, waren voornamelijk hardlopers en mensen die hun hond uitlaten. Ik heb geen kinderen gezien op straat.
- Ik heb niet veel mensen op straat gezien, over de mensen van allochtone afkomst kan ik niet veel zeggen.
- Voornamelijk staan er in de wijk Lombardije kerken, geen moskeen.
- In de wijk staan veel eengezinswoningen, flats.
- Er is veel groen te zien, veel sportveldjes, speelgelegenheden. Ook buurthuizen zijn aanwezig in de wijk. Bij mij wijkbezoek heb ik een bowlingbaan gezien.
De wijk viel ontzettend mee, ten opzichte van mijn verwachtingen. De wijk zag er in de avond rustig uit, goed verzorgt en ik had een veilig gevoel op straat.